SoowCollective / Kennisbank
Laat jouw brandstory zien met webdesign.
We hebben allemaal gehoord over hoe eerste indrukken ertoe doen. We passen het echter meestal toe op de context van voor het eerst mensen ontmoeten. Daar houdt de toepassing van dit concept echter niet op. Zelfs bedrijven moeten deze ‘mindset’ in de praktijk brengen.
In feite is het voor een bedrijf veel belangrijker om indruk te maken op zijn klanten dan voor een individu. Klanten bieden meestal geen tweede kans en een mislukking kan leiden tot het verlies van een belangrijke kans.
Nu zijn er vele manieren waarop een bedrijf indruk kan maken op haar klantenbestand. Een manier om dit te doen is door te focussen op een webdesign.
Als het daar om gaat, is de presentatie van groot belang. Er zijn verschillende elementen, zoals afbeeldingen, inhoudsorganisatie, tekst, etc., die samenkomen om een onvergetelijke gebruikerservaring te bieden. Om een lang verhaal kort te maken, het draait allemaal om het maken van die eerste indruk. Uw website is het meest opvallende marketinginstrument in het gedigitaliseerde zakelijke landschap van vandaag. Dat is het enige dat uw potentiële klanten gaan inspecteren en gebruiken, zelfs voordat zij zich tot volwaardige klanten hebben bekeerd. Het is dus van essentieel belang dat je het ontwerp van jouw website als een kernonderdeel van het merkproces beschouwt.
Begin met een introductie
Negeer de startpagina-essentials niet
Laat de gebruiker zien waarom je uniek bent
Algemeen advies
Nu valt niet te ontkennen dat elk merk zijn eigen verhaal heeft om te vertellen. Dat is tenslotte het doel: opvallen omdat u anders bent. Anders zijn betekent echter niet dat je geen standaardregels kunt toepassen op jouw webdesign strategie.
We hebben een paar tips op een rij gezet die u naar een aantrekkelijk ontwerp leiden:
1. Vermijd het presenteren van te veel informatie
Presenteer nooit meer dan de benodigde hoeveelheid informatie binnen een bepaald tijdsbestek. Het maakt niet uit of je veel te zeggen hebt over jouw bedrijf. Vermijd het voorlopig gewoon.
Een goed webontwerp begint altijd met een sitemap. Met de sitemap kun je jouw site organiseren en krijg je een overzicht van alle pagina’s van de site. Zorg ervoor dat al jouw gedetailleerde inhoud naar de subpagina’s gaat. Houd het op de startpagina kort. Dit helpt je het verhaal netjes en schoon te houden.
2. Geef waarde weg
Overweeg een sectie toe te voegen voor extra informatie op uw site. Dit kan een sectie ‘Nieuws’ of ‘Blog’ zijn. Deze extra secties kunnen erg handig zijn als je extra inhoud wilt toevoegen.
Houd ze ook bijgewerkt voor zoekmachineoptimalisatie. Anders dan dat, geef bijgewerkte informatie aan je bezoekers door dat je met de tijd mee loopt en op de hoogte bent van wat er gaande is.
Zorg voor downloadbare stukjes inhoud. Dit verhoogt de merkwaarde aanzienlijk. Bovendien kunnen ze dienen als leer- of promotiehulpmiddel. Het is een boeiende manier om mensen naar jouw merk te trekken.
3. Be different
4. Breng vertrouwen tot stand
Geen enkel bedrijf kan de moderne tijd doorstaan als het geen vertrouwen schept. Zorg er dus voor dat je vertrouwen creëert bij jouw publiek. Neem elementen op die ervoor zorgen dat jouw bedrijf betrouwbaar lijkt.
Je kunt bijvoorbeeld statistieken, video’s, getuigenissen van partners, getuigenissen van leveranciers, getuigenissen van klanten enz. in de startpagina opnemen. Dit zal helpen geloofwaardigheid te creëren.
5. Verander bezoekers in leads
Zorg naast het aanbieden van contactformulieren ook voor downloadbare bronnen en een chatfunctie. Dit is een van de beste manieren om uw klant te bereiken.
Er zijn veel factoren waarmee rekening moet worden gehouden bij het opstellen van een merkverhaal. Maar dankzij het altijd aanwezige internet, is het altijd de moeite waard.
Creative
Agency
Wij zijn een creative agency met een duidelijke focus op branding. We komen met vooruitstrevende ideeën en oplossingen zodat jouw bedrijf optimaal functioneert in deze digitale wereld.